Kallt

Det var sjukt jobbigt att springa idag!! Det var stelt, kallt och det känndes som att jag stapplade fram. Men runt 6km slingan kom jag iaf, trots att knäna ömmade som in i norden, troligen för att marken var frusen mesta dels av rundan så det känndes som att springa på asfalt.

Ja idag känns det som vinter, en fin vinterdag. Rutorna på inglasningen var alldeles frostiga imorse, vackert! Nu lyser solen men det är fortfarande kallt.

Appropå kallt så har jag precis lagat min stall vinter tröja. Det var ett stort hål under ena armen (visseligen bra ventilation när man blir svettig, men hålet har bara blivit större och större) och ikväll när jag ska till stallet kommer jag behöva den tröjan. Så nål och tråd har kommit till använding idag :)

Det blir mörkt sjukt tidigt på kvällarna nu, så jag tänkte åka till stallet lite tidigare för att rykta( =borsta) både min och Lisas häst så de är klara när Lisa kommer till stallet. Så förhoppningsvis hinner vi komma ut innan det blir mörkt. Bara vi kommer ut innan det är mörkt så är det lugnt att rida när det mörknar mer och mer till kolsvart, för det går inte så bra att gå ut från ett ljust stall till bäcksvart utomhus (det tar ju trots allt en stund innan ögonen vänjer sig, och längre tid tar det för hästarna)
Hoppas Lisa blir glad över det då hon inte vet om det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0