Ögats historia

Det var värst vad bloggen uppdateras dåligt här. Jag ber så mycket om ursäkt!

I två veckors tid har jag haft lite problem med mitt ena öga. Har ringt doktorn för att boka tid flera gånger, men de ville inte ha in mig utan sa att jag skulle testa med det ena efter det andra.
Eftersom jag inte har något förtroende på doktorer efter att de kollade min nedre del av ryggraden om den var rak, när det var längre upp som jag hade ont och inte kunde räta ut, trots att man sa det till dem vägra de kolla högre upp på ryggen ifall den var rak. Vilket den inte var och det tog hela fyra år innan jag blev "frisk" igen. Som ni förstår så sen dess har jag väldigt lite förtroende till läkare.

Jo tillbaks till ögat. I fredags var jag hos doktorn som skulle kolla ögat, han lös lite slarvigt med en ficklampa och sa att han inte kunde så något, fick ögondroppar, varpå dropparna inte hjälpte.
Så i tisdags åkte jag till en optiker som kollade i ögat med ett mikroskop och hittade en fläck på pupillen. Fick en remiss till ögonmottagningen på sjukhuset dagen efter.


En riktig sommarbild på mina blommor som växer i gräsmatten här hemma.


Som tur var så var det "bara" lite skit i ögat, men det hade skavt upp ett sår på hornhinnan.
Tanten som skulle ta bort smutsen var riktigt sur och irriterad, jag fick en utskällning av henne för att jag råkade blinka när hon tryckte in en bomullspinne i ögat, förlåt om mina reflexer fungerar.

Enligt optikern så har en doktor skyldighet att kolla med mikroskop i ögat för att se om där finns något, om vårdcentralen har ett mikroskop vill säga. Optikern, mamma och jag vet att den vårdcentralen har ett mikroskop, så man undrar varför inte doktorn kollade. Hade han gjort det kanske jag hade sluppit såret.

Efter detta så förstår ni kanske att jag inte direkt har större förtroende till läkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0