Min dag

Idag är det fullt upp må jag säga. Jag tvättar, stryker tvätten, viker tvätten och lägger in det i garderoberna. Tyvärr har inte kläderna egna ben så de kan göra det själv.
Målar där det förra handfattet suttit inne på gästtoan för det kommer synas med det nya handfatet. Imorgon kommer rörmokaren och kopplar in kranen, då ska jag ha städat där efter snickaren och piffa till det så det blir mysigt där inne.

Igår kväll gjorde jag rent avloppet till duschen, höll på att klökas pga stanken och fick loss en rejäl hårtuss. Jag är helt övertygad om att håret kom från Petters rakade hår, att håret växt ihop sig och blivit långa. För det kan ju inte vara hår från mig..
Så idag ska jag skura rent duschkabinen, badkaret, handfatet och även toan så där är skinande rent.

Jag ska plocka undan alla saker som ligger huller om buller här hemma, det åskade inatt och åskan stökade till det här hemma.
Ska även brottas med damsugaren, den har inte skött sin uppgift på ett tag så jag det får bli en omgång uppläxning med den senare.
Någon gång mitt i alltihopa tänkte jag hinna med att ta en sväng om idag när tillfälle ges. Petter jobbar så jag får bjuda upp svabbmoppen.
Hade mer än gärna tagit en paus när allt detta är klart, men ikke. Vi ska iväg och fira Kalle som fyller år.

All denna storstädning beror på att vi får långväga gäster imorgon, ända från Örebro ( de som gifte sig för några veckor sen, bilderna från bröllopet kan ni se här )

Kommentarer
Postat av: Petter

Den där svabbmoppen ska jag ta mig ett snack med! ;-) Kul att höra att du har så mycket enerig! Ska skynda mig hem för att hjälpa dig.

Tok älskar dig!!!

Pusslipuss

Dun Kille

2010-08-13 @ 10:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0