2012

Första inlägget 2012 blir ett klagoinlägg, alltså 2012 hade kunnat börja bättre!
I morse tyckte jag att det lät som att det började rinna/droppa mycket på någon plåt, och det lät inte riktigt som att det var utomhus.. Gick ut på inglasningen där jag vet att på de höga fönstren mellan vardagsrummet och inglasningen finns det plåt längst ner. Jo mycket riktigt rann det vatten där och utmed hela ena väggen (stormen och regnet blåser från det hållet). snabbt som attan fick jag flytta undan vårat gigantiska ekbord (som tackoch lov klarat sig från fuktskador) och den tillhörande gigantiska stora dyra matten som var plaskblöt. Rullade ihop mattan och bar in den i huset och rullade ut den så den ska torka med hjälp av golvvärmen. Hämtar handdukar för att lägga ut på golvet (hoppas den fast limmade heltäckningsmattan klarar sig) och såg att det runnit på fönsterrutan, så jag torkade bort det.

Till min förskräckelse insåg jag att vattnet på fönsterrutan kom från insidan av huset i vårat vardagsrum. Panik! Torka torka torka, väckte Petter så han fick hjälpa till, för mitt i alltihop höll jag på att plugga inför dagens tenta. Jag hoppas innerligt att jag kan släppa tankarna från vatten läckan under tentan så jag kan fokusera på den istället för att sitta och oroa mig hur vi ska lösa detta.

Det har som sagt stormat här i ett par dagar och regnat, ja det ingick i stormen. Så vi hoppas nu bara att läckan är för att det regnar i stort sätt snett uppåt. Men jag tycker ändå att ett nytt hus (någorlunda nytt, 2008) ska klara av detta regnet och inte läcka in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0