Halv marathon

Nu har jag återhämtat mig från Göteborgsvarvet sen i lördags.

Det var en otrolig känsla att springa över mållinjen och veta att jag klarat av att springa ett halv marathon! Trots att jag knappt kunde gå strax efter mållinjen pga ont i knäna och blåsor under fötterna och framförallt min fotskada så kände jag att jag vill springa det nästa år igen. Vissa tycker nog att jag är knäpp som känner så, men det var så skönt att komma i mål och att jag vill uppleva det igen.


Innan loppet


Här har ni vinnaren Albert Kiplagat, Matebor som sprang på 01:00:52
Men som ni ser så leder jag på denna bilden, men tyvärr spurtade han ifrån mig..


Vinkande svärfar som kom i mål strax efter 2 timmar


Edmund i början av loppet


Här har Edmund gett upp efter att hans knä gått sönder. Trots promenad i slutet lyckades han få en bra tid för han sprang så fort stora delar av loppet.


Henrik som ser pigg ut efter 20km löpning


Glada amatörer, jag och Maja


Som vanligt så finns det alltid lustigkurrar som försöker vara roliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0