Kollonilotten

Jag har glömt att säga att jag var med farmor en dag och satte upp en grind som jag snickrat ihop, som hon har på sin kolloni. Hon blev så himla glad över grinden vilket gjorde mig glad.
Farmor har verkligen vad man kallar gröna fingrar. Allt hon rör vid, ja nästan döda växter får hon till att växa och blomma. Nästan som om hon väckte blommorna till liv igen.



I nästa vecka fyller farmor år, 90år. Har svårt att fatta att hon är så gammal, men det har nog mycket att göra med för att hon är en krutgumma. Hon bor själv i en lägenhet på första våningen (dock några trappsteg upp), när hon ska till kollonin, kyrkogården eller handla cyklar hon. Men för att kunna cykla släpar hon upp och ner cykeln från källaren varje för hon är rädd att den blir stulen annars.

Ang det jag skulle berätta idag får tyvärr skjutas fram ännu längre, ända till på måndag för att vara exakt. Det är svårt att hitta en tid där många kan samtidigt. Lovar att berätta så fort allt är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0