Trygghet

Härom natten vaknade jag till lite av att Petter gick upp. Trodde först att han bara skulle gå på toa men upptäckte att han öppnade ytterdörren, men katten ville inte ut så tidigt, (eller sent beroende på hur man ser det) klockan var nog 2.30. Hörde även att han gick ut till garaget och att han sprang runt i hela huset.
Det är ett fåtal gånger killen gått i sömnen och jag trodde att det var det han gjorde denna natten. När han kom och la sig var jag så trött att jag inte orkade prata utan hoppades på att jag skulle komma ihåg att fråga honom på morgonen när jag vaknade.
Som tur var kom jag ihåg det och frågade om han var medveten om att han hade varit uppe på natten och det var han. Måste nu nämna att precis när vi lagt oss kom vi på att garaget var olåst, men tänkte att det står två bilar ivägen så det hade blivit svårt att stjäla något. Dessutom så tänds det en lampa om man skulle närma sig garaget så vi brydde oss inte om att gå upp från sängen för att låsa.
Anledningen till att Petter gick upp var att han tyckte sig höra något i garaget och han skulle se efter så det inte var någon tjuv i huset. Som tur var så var det ingen tjuv! När han berättade detta kände jag bara hur trygg jag är som har honom.
Så fort vi lägger oss i soffan och jag ligger nära honom så somnar jag av trygghet. Nu vet jag att jag kan känna mig trygg om det skulle komma en tjuv då killen skulle göra allt för att jag inte skulle bli skadad. Nu får jag även lägga till att killen är lång (190cm) bredaxlad och stark så han är inte den första någon skulle ge sig på :) Så mycket tryggare än vad jag är är svårt, men visst går det.

P.s Detta inlägget har jag skrivit via min mobil och det verkar fungera :)



Fick visst korrigera inlägget via datorn...

Kommentarer
Postat av: CAROFLINA.SE ♥ ♥ ♥

Eyh, jag är 160 kort och lika modig. Blev inskickad i grannens hus en minut efter att rånaren gått ut därifrån. Fast jag var inte så modig med min kökskniv i handen hahaaa.

2010-11-25 @ 12:24:24
URL: http://caroflina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0