Tom vs Ludde

För ett tagsen slog det mig att våran katt påminner väldigt mycket om katten Tom i Tom & Jerry, både till utseendet och till sättet.

          
De är gråa på ryggen och vita på magen. Visseligen är våran katt, Ludde mer vit på magen än vad Tom är.
Tom har vita tassar vilket Ludde oxå har, dock har Ludde hela vita ben.
Gemensamt är oxå att de är lite vita ansiktet, och någon som syns dåligt på bilden är att Ludde är lite vit på svanstippen, precis som Tom.

Till sättet var de mer lika när Ludde var yngre. Ludde ordagrant klättrade på väggarna där hemma, speciellt på fönsterramen mellan två fönster.
Petter kunde gå förbi Ludde när han låg på golvet, och rätt som det var så attackerade Ludde Petters ben och hängde sig fast där.. Ludde har även bitit och borrat klorna in i min arm, av ren reflex viftade jag på armen för att få loss honom, men nej han hängde kvar i min arm. Detta är några utav hans hyss som skulle kunna likna Toms hyss. Istället för musen Jerry busar Ludde med matte och husse.

Nu låter det som att vi inte alls har någon trevlig katt, men det har vi, bara väldigt....speciell.
Trots att det positiva sidorna precis leder över det negativa med Ludde så älskar vi honom ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0