Vilse

Ja idag var det dags att skämma ut sig inför de nya grannarna..
För att katten ska hinna få ett litet revir så brukar jag gå med honom i koppel några dagar innan han släpps fri, när vi har flyttat. Detta var då dags idag, jag passade på att gå med honom på dagen när alla andra jobbar så så få som möjligt skulle se oss.
Gick ett varv runt kvarteret och han var hur duktig som hellst, precis som om han vore en hund.
När han ville gå ett varv till runt så ville han gå in i grannarnas trädgård, men det tilllät jag ju självklart inte och då började han morra på mig.. men vi kom hem som vänner.



Våran katt har en enorm egen vilja och väääldigt speciell och räds inte för att hugga en rätt som det är.
Extremt opålitlig!!

Senare på dagen kännde jag mig tvingad till att springa en runda för jag har inte tränat något på över enhel vecka pga flytten. Sprang ner till stranden och sen upp igen.
Jag har ett lokalsinne som inte existerar så jag hade svårt att hitta hem igen.. Jag visste åt vilket håll huset låg, men inte hur jag skulle ta mig dit. Jag trodde jag skulle komma fram till affären när jag sprang på en väg, jag sprang och sprang, men ingen affär. Till slut var jag tvungen att svänga för att försöka hitta något som jag kunde lokalisera mig med, upptäckte till min stora förvåning att jag sprungit i en åtta (alltså har jag lyckats korsa min egen väg utan att känna igen mig..)
Jag får ta med karta och kompass nästa gång jag ger mig ut..

Kommentarer
Postat av: Carro

så fin kiise! =)



sv: taack, det är jag också! =)

2010-12-11 @ 15:36:46
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha dåligt lokalsinne :-)

2010-12-12 @ 16:16:49
URL: http://kandy.se
Postat av: Annie

Hehe..e du säker på att d e en katt ni har när han går i koppel o morrar dessutom? Hihi! Kan du inte lägga ut nån bild på huset snart..jag spricker av nyfikenhet här uppe i Göteborg! Fast vi kommer o tittar in i början av nästa vecka! Snart jullov!!! Kramis!!

2010-12-13 @ 12:55:44
Postat av: Marie

Svar till Annie: Nja helt säker är jag inte på att vi har en katt.. ;)



Mötte en granne igår och barnen sa, "Där kommer en tjej som är ute och går med sin hund... eller är det en katt!?" haha

2010-12-14 @ 08:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0